Arvestades teede seisundi tagamiseks teekatte taastamise ja säilitamise osatähtsust Teedeobjekti eluringis, kutsume teid osalema 16.05.25 toimuval koolituspäeval
Koolituspäeva eesmärk on edastada teadmisi riigiteede katete seisundi mõõtmistest ja vahendite vajadusest katete taastamiseks ja säilitamiseks ning tehnoloogiatest, mis nende meetmete raames kasutamist leiavad.
Koolituspäeva sihtgrupp: Teehoiutööde tellijate, projekteerijate, töövõtjate ja omanikujärelevalve teenust pakkuvate ettevõtete esindajad.
Koolituspäeva viivad läbi:
Koolituspäeva toimumise koht: veebiseminar
Algus kell 10.00, kestus 5 akadeemilist tundi, osalemine annab 4,4 TP-d.
Koolituspäeval osaleja hind 140 €, lisandub km.*
* Hind ESTEL MTÜ,Transpordiameti ja KOV-de esindajale 130 €, lisandub km.
Osalejaks saab registreeruda kuni 14.05.25 alloleval vormil või e-posti aadressil eva.akke@teed.ee.
Tulge ja täiendage oma erialaseid teadmisi!
Mehis LEIGRI: Oma ettekandes räägin põgusalt, mida teedel mõõdame/korjame ning kuidas neid andmeid kasutame. Räägin ka teede rahavajaduse analüüsist ning sellest mis on viimastel aastatel teede üldise seisukorraga toimunud.
Olen Transpordiameti teevara osakonna juhataja ning koos oma meeskonnaga püüame säilitada olemasolevat riigiteede taristut läbi strateegilise planeerimise. Korraldame teede ja teerajatiste seisukorra hindamist/mõõtmist ning saadud andmete baasilt koostame remondi plaane teede ja sildadele ning need on aluseks THK (Teehoiukava) tegevustel. Lisaks tegeleme liiklussageduse andmete kogumise ja analüüsiga, teeregistri pidamisega ning teede omandi (kuuluvuse ja funktsiooni) teemadega.
Olen aktiivne liige PIARC’is (Maailma Teedeorganisatsioon) ning BRA`s (Balti Teede Liit).
Marek KOIT: Oma ettekandes kirjeldan olemust, kus tekib „best value of money“ kasutatdes teede säilitamiseks pindamist või mössi. Kirjeldan tehnoloogiaid ja praktikaid, mida peaks tähele panema töid tellides ja teostades. Jagan ka kogemusi, mis ei mahu standardite ja reeglite alla, kuid annavad teepeal parima tulemuse. Annan ülevaate ka keskkonna jalajäljest nende tehnoloogiate osas ja toon ka võrdluse teiste tehnoloogiatega. Soovin anda edasi tarkust, et kuidas oleks lihtne tellida, teostada ja ka töid üleanda/vastuvõtta.
Olen olnud pindamise juures alates aastast 1997, ning seda valdkonda arendanud sellest alates. Oman häid praktikaid ja koostöö kontakte pindamis eja mössi tehnoloogiate osas nii USA, Uus-Meremaa, Saksamaa, Prantsusmaa, Holland kui ka Rootsi ja Taani.
Jaak TÄNAVA: Oma ettekandes annan ülevaate erinevatest asfaltsegusid kasutavatest taastusremondi meetoditest; tavapärane freesimine ja asfalteerimine, remix, remix+, rooparemix ja asfalteerimine kuumtaastatud alusele.
Iga meetodi puhul kirjeldan tööde teostamise tehnoloogiat ning rakendus võimalusi, samuti toon välja iga meetodi puhul plussid ja miinused. Lisan omapoolsed kogemuslikud soovitused erinevate töömeetodite lihtsamaks ja mõistlikumaks kasutamiseks.
Olen olnud teedeehitusega seotud alates 2012 aastast ning püüan ennast igapäevaselt täiendada. Põhiline fookus on olnud asfalteerimine ja sellega seonduv, nii praktikas kui teoorias.
09:45 - 10:00
Osalejad kogunevad.
10:00 - 10:05
Sissejuhatus koolituspäeva.
10:05 - 10:50
Riigiteede seisund ja valminud strateegilise rahastamise analüüs.
Mehis Leigri, Transpordiamet
10:50 - 11:00
Vaheaeg
11:00 - 12:30
Pindamine ja möss- kui esimene valik teekatete säilitamise meetmetest.
Marek Koit, Üle OÜ
12:30 - 13:00
Lõuna
13:00 - 14:30
Taastusremondi tehnoloogiad, kasutades asfaltsegusid.
Jaak Tänava, KMG OÜ