Termograafia kasutamine asfaltkatte paigaldustemperatuuride ühtluse hindamiseks on olnud aastaid laialdaselt kasutuses Rootsis. Töövõtjat motiveeriva boonussüsteemi osana on termograafilisi andmeid viimastel aastatel lisaks Rootsile pilootobjektide raames kogutud ka Soomes. Eestis on varasemalt Asfaldiliidu ja Maanteeameti tellimusel viidud läbi uuringuid selgitamaks välja termograafia kasutusvõimalusi asfaldi paigalduskvaliteedi tõstmiseks, kuid termograafiat ei ole siiani kasutatud boonussüsteemi komponendina.
Lae alla siit: Boonussüsteemi aruanne
Käesolev uuring on tellitud Maanteeameti poolt eesmärgiga selgitada kattekihtide paksuse mõõtmise võimalusi mittepurustavalt, hinnates selliste meetodite funktsionaalsust, rakendatavust, kasutuslihtsust ja kasutajasõbralikkust ning koostada väljavalitud seadmele rakendamiseks sobiv mõõtmismetoodika ja testida selle toimivust reaalsetel ehitusobjektidel.
Lae alla siit: Katte paksuse metoodika uuring
Käesolev uuring on tellitud Maanteeameti poolt, saada ülevaade Eestis 2017 ehitatavate rekonstrueerimisobjektide kandevõime ja tihendustegurite mõõtmiste tulemustest, kõrvutada neid teiste riikide kogemustel tuginevate nõuetega ning teha ettepanekud (koostada tegevuskava) muldkeha ja dreenkihi projekteerimise, ehitamise ja remondi juhise nõuete väljatöötamiseks, eesmärgiga tagada muldkeha kihtide piisav tihendatus ja kandevõime vältimaks katendi hilisemaid deformatsioone ja puudulikust kandevõimest tingitud defekte.
Lae alla siit: Plaatkoormuskatsete uuring
Teekatte makrotekstuur on üks paljudest teguritest, mis mõjutab teekatte ja sõiduki rehvi vahelist vastasmõju. Nii Eestis kui mujal maailmas teostatud uuringud on leidnud seoseid teekatte makrotekstuuri ja haardeteguri vahel. Tulenevalt asjaolust, et võrreldes maanteekiirustel teostatava teekatte makrotekstuuri (MPD) mõõtmisega on teekatte haardeteguri mõõtmine kulukam ja aeganõudvam, oleks optimaalsem leida madala haardeteguriga teelõike makrotekstuuri mõõtmisandmete kaudu.
Lae alla siit: Haardeteguri ja makrotekstuuri uuring
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee (põhimaantee nr 2) km 46,5…51,0 oli 2009.a. teeregistri andmetel palju erinevaid defekte ning 2009/2010a. külm talv
tõi märgatavalt juurde külmakergetele viitavaid vuugipragusid ning laiu pikipragusid. Maanteeamet tellis 2010.a. juunis antud lõigule ülekatte. Remondilõik paikneb Harju maakonnas, Kose ja Kõue valdades, algab km 46,513 ja lõpeb km 50,970. Kogu remondilõigu kogupikkus on 4457m.
Lae alla siit: Asfaldivõrkude uuring
Teedeehituses on väga oluline, et kõik katendikihid oleksid kogu objekti ulatuses peale ehitamist piisava ning võimalikult ühtlase paksuse ja kvaliteediga. Seetõttu pööratakse nendele küsimustele ka katete vastuvõtmisel suurt tähelepanu. Uute katete seisundimõõtmisena on ka nende vastuvõtmisel on juba mõnda aega mõõdetud nt. tasasust ja kandevõimet, kuid seniajani teostatakse paljusid kvaliteedikontrolli mõõtmised mittepidevate meetoditega. Seetõttu ei saada mitmete, katte püsivuse seisukohalt oluliste parameetrite osas kahjuks tänaseni täielikku ülevaadet, kui kvaliteetsed on ikkagi uued katendikihid, mille ehitamiseks on kulutatud palju vahendeid.
Lae alla siit: Mittepurustavad meetodid
Asfaltkatete kulumiskihi ehitamiseks kulutatakse riigimaanteedel aastas hinnanguliselt 40…50 miljonit eurot (ca 300 km). Need katted hakkavad erinevatel põhjustel lagunema ning vajavad mõne aja pärast taas remonti. Asfaltkatete vastupidavus ja eluiga sõltub peaasjalikult õigesti valitud asfaltsegu kvaliteedist ning paigalduskoha ja paigaldamise kvaliteedist. Seniste kogemuse põhjal võib ühe peamise katete lagunemise põhjusena tuua välja katete ebapiisava tiheduse. Ebapiisav tihedus tähendab, et vesi ja õhuhapnik pääsevad katte pooride kaudu lihtsamini katte sisemusse, nõrgendades keemilisi sidemeid katteosakeste vahel. Eesti kliimas lisanduvad talvistes tingimustes veel jõud, mis tekivad vee jäätumisest.
Lae alla siit: IR uuringud
Käesolev teadustöö aruanne on valminud Maanteeameti tellimusel AS’is Teede Tehnokeskus koostöös Tallinna Tehnikaülikooliga. Teadus- ja arendustöö eesmärk on konkreetsete objektide varal analüüsida ja tuua välja võimalikud kitsaskohad täna Eestis kasutatavas metoodikas teetööde tasuvuse hindamisel, tuues paralleele teiste riikide praktikatega ja teha vajadusel ettepanekud nende rakendamiseks Eestis. Käesolevas töös on põhitähelepanu tasuvusarvutustel üldiselt ning spetsiifiline tähelepanu erinevate remondimeetodite mõjus ehitusaegsetele liikluskuludele ja liiklusõnnetuste vähendamiseks rakendatavate (remondimeetmete tasuvuse hindamisel ristmikel.
Lae alla siit: 140609 Tasuvusarvutuste teadusanalüüsid
Töö tellija: Maanteeamet
Töö tellija: Maanteeamet
Töö tellija: Maanteeamet
Töö tellija: Maanteeamet
Töö tellija: Maanteeamet
Töö tellija: Maanteeamet
Töö tellija: Maanteeamet
Töö tellija: Maanteeamet
Töö tellija: Maanteeamet
Töö tellija: Maanteeamet
Töö tellija: Maanteeamet
Töö tellija: Maanteeamet
Töö tellija: Maanteeamet
Töö tellija: Maanteeamet
Töö tellija: Maanteeamet
Töö tellija: Maanteeamet
Teadusuuringu eesmärgiks oli anda ülevaade Lääne- ja Ida-Virumaal teedeehituses kasutatavatest paekivil baseeruvatest täitematerjalidest ning selgitada katseliselt nende omaduste parendamise võimalusi immutamise teel või kasutamisel hüdrauliliselt seotud segudena. Selline teadmine peaks eeldatavalt võimaldama hinnata, kas ja milliste (side)ainete puhul ning millistel tehnoloogiatel on potentsiaali leida kasutust tööstuslikult tootmiseks.
Töö tellija: Maanteeamet
150410 Aheraine uuring lõpparuanneVõi lae alla siit: Aheraine uuring
Tööde teostamise periood 06/2015-11/2015.
Tellija: Riigimetsa Majandamise Keskus.
Tööde teostamise periood 05/2015-08/2015.
Tellija: Jõelähtme Vallavalitsus.
Tööde teostamise periood 07/2015-12/2015.
Tellija: Maanteeamet lõuna regioon.
Tööde teostamise periood 09/2015-11/2015.
Tellija: Põlva Vallavalitsus.
Tööde teostamise periood 09/2015-11/2015.
Tellija: Maanteeamet ida regioon.
Tööde teostamise periood 08/2015-10/2015.
Tellija: Põlva Vallavalitsus.
Tööde teostamise periood 07/2015-10/2015.
Tellija: Kohila Vallavalitsus.
Tööde teostamise periood 07/2015-12/2015.
Tellija: Maanteeamet lõuna regioon.
Tööde teostamise periood 05/2015-11/2015.
Tellija: Maanteeamet lõuna regioon.
Tööde teostamise periood 06/2015-08/2015.
Tellija: Maanteeamet lääne regioon.
Tööde teostamise periood 07/2015-11/2015.
Tellija: Tartu Linnavalitsus.
Tööde teostamise periood 05/2015-10/2015.
Tellija: Tartu Linnavalitsus.
Tööde teostamise periood 06/2015-09/2015.
Tellija: Maanteeamet põhja regioon.
Tööde teostamise periood 06/2015-09/2015.
Tellija: Maanteeamet põhja regioon.
Tööde teostamise periood 05/2015-08/2015.
Tellija: Maanteeamet põhja regioon.
Tööde teostamise periood 04/2015-09/2015.
Tellija: Maanteeamet põhja regioon.
Tööde teostamise periood 03/2015-06/2015.
Tellija: Maardu Linnavalitsus.
Tööde teostamise periood 01/2015-10/2015.
Tellija: Maanteeamet põhja regioon.
Tööde teostamise periood 09/2014-06/2015.
Tellija: Maanteeamet lõuna regioon.
Tööde teostamise periood 10/2014-06/2015.
Tellija: Maanteeamet lõuna regioon.
Tööde teostamise periood 04/2015-11/2015.
Tellija: Maanteeamet ida regioon.
Puurmani liiklussõlme ehitusprojekti eesmärgiks on parandada liiklusolusid ja turvalisust TEN-T võrgustikku kuuluval E 263 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel. Selleks rekonstrueeriti pudelikaelaks oleva kaherealise tee ohtlik lõik kilomeetritel 147,6-149,4 viies tee uuele trassile. Puurmani liiklussõlme ehitus viidi ellu Ühtekuuluvusfondi rahastamise otsuse nr. CCI 2005 EE 16 CPT 003 ja projekti E 263 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee Vaida-Aruvalla teelõigu ümberehituse ja Puurmani liiklussõlme ehituse raames.
Peamised eesmärgid:
Tellija: Maanteeamet
Tallinna lennujaama lennuliiklusala rekonstrueerimisel täiendavate kohustustega Inseneriteenuse (omanikujärelevalve) osutamine (FIDIC lepingutüübi alusel).
Tellija: AS Tallinna Lennujaam
Riigimaantee nr 9 Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla km 64,460-70,416 (Rannaküla-Haapsalu) remondiomanikujärelevalve teostamine perioodil 04/2010-10/2010.
Tellija: Maanteeameti lääne regioon
Riigimaantee nr 80 Heltermaa – Kärdla – Luidja km 0,00 – 0,94 remondiomanikujärelevalve teostamine perioodil 04/2010-09/2010.
Tellija: Maanteeameti lääne regioon
Väljaõppe- ja administratiivstruktuuriüksuse Lennubaas, asukohaga Ämari, Vasalemma vald, lennuvälja liiklusala rajatiste (pearada, püüdursüsteemid, ruleerimisrajad, perroonid, drenaaž, elektrivarustus) ehitamise omanikujärelevalve perioodil 09/2008-09/2010.
Tellija: Kaitseministeerium
Maantee nr 2 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa km 10-12 asfaltbetoonkatte remonditööde omanikujärelevalve teostamine perioodil 06/2010-10/2010.
Tellija: Maanteeameti põhja regioon
Riigimaantee nr 12 Kose – Jägala km 2,4 – 4,1 (lõigul Kose – Võlle) remondiomanikujärelevalve teostamine perioodil 04/2010-10/2010.
Tellija: Maanteeameti põhja regioon
Maantee nr 17210 Võsu-Kotka km 8,5 Vihasoo silla ja pealesõitude remonditööde omanikujärelvalve teostamine perioodil 04/2011-08/2011.
Tellija: Maanteeameti põhja regioon
Koidula Raudteepiirijaama arendusprojekti inseneriteenuse (omanikujärelevalve) osutamine perioodil 05/2009-09/2011.
Tellija: AS Taalri Varahaldus
Riigimaantee nr 73 Tõrva – Pikasilla km 0,1 – 1,3 katte taastusremondi omanikujärelevalve perioodil 05/2011-12/2011.
Tellija: Maanteeameti lõuna regioon
Põhimaantee 1 (E20) Tallinn – Narva km 183,017 Silmeti ristmiku ümberehituse omanikujärelevalve perioodil 06/2011-08/2011.
Tellija: Maanteeameti ida regioon
Riigimaantee 20 Põdruse – Kunda – Pada km 13,38 -14,90 remondi omanikujärelevalve perioodil 04/2011-12/2011.
Tellija: Kunda Linn
Maantee nr 2 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa km 5,5-6,0 ja 12,1-20,8 lõikude remonditööde omanikujärelevalve perioodil 05/2011-06/2011.
Tellija: Maanteeameti põhja regioon
E20 Loo-Maardu teelõigu ehitusjärelevalve perioodil 02/2010-07/2012.
Tellija: Maanteeamet
Lisainfot saab SIIT.
Omanikujärelevalve teenuse osutamine Liiva kalmistu jäätmete sorteerimise platsi- ja Pärnamäe kalmistu jäätmejaama ehitusel perioodil 07/2012-10/2012.
Tellija: MTÜ Keskkonnateenused
Maantee nr 11380 Riisipere- Vasalemma km 0,5-7,7 remonditööde omanikujärelevalve teostamine perioodil 09/2011-07/2012.
Tellija: Maanteeameti põhja regioon
Nortsu tee ja Papiaru tänava rekonstrueerimise omanikujärelevalve perioodil 10/2011-08/2012.
Tellija: Rakvere Linnavalitsus
Riigimaantee nr 10 Risti – Virtsu – Kuivastu – Kuressaare km 32,412-34,787 remondi omanikujärelevalve perioodil 04/2012-08/2012.
Tellija: EA RENG AS
Riigimaantee nr 19302 Kilingi-Nõmme – Kiisa km 0,529-16,728 remondi omanikujärelevalve teostamine (perioodil 05/2012-10/2013). Remondi käigus uuendati Kilingi-Nõmmest läbi Kiisa riigipiirile viiv 16,2-kilomeetrine maanteelõik (km 0,529-16,728) ja Läti poolel riigipiirist Mazsalacasse viiv 17,4-kilomeetrine maanteelõik (km 0,0-17,436).
Tellija: EA RENG AS
Lisainfo leiad SIIT.
Eesti-Läti-Vene programmi projekti ELR-LSP-1 “Improvement of traffic and border crossing possibilities in Värska-Pechory monastery road– Safe Road” Värska-Petseri ühendustee remondi ehitustööde omanikujärelevalve (perioodil 11/2012-11/2013).
Projekt “Safe Road” kuulub Eesti-Läti-Vene piiriülesesse koostööprogrammi, mida rahastatakse Euroopa naabrus- ja partnerlusinstrumendist (ENPI). Safe Roadi raames alustatakse tänavu Kagu-Eestit ja Pihkva oblastit ühendava Värska – Petseri kloostri tee rekonstrueerimistöödega. Tööd on suunatud liikluse turvalisuse tõstmisele ning piiriületuse võimaluste parandamisele Värska-Petseri kloostri teel Eesti Vabariigi ja Vene Föderatsiooni territooriumidel.
Tellija: Maanteeameti lõuna regioon
Lisainfot saab SIIT.
Omanikujärelevalve teostamine Emajõe vasakkalda jalg-ja jalgrattatee ning kaldakindlustuse rajamisel (perioodil 10/2012-10/2013). Projekti eesmärgiks oli Emajõe vasakkalda kaldakindlustuse rekonstrueerimine ning jalgratta‐ ja jalgteede rekonstrueerimine ja rajamine lõigus Võidu sild kuni Ujula tänav.
Tellija: Tartu Linnavalitsus
Tee nr 17 Keila-Haapsalu km 15,3-20,3 remondi omanikujärelevalve teostamine (perioodil 04/2013-08/2013).
Tellija: Maanteeameti põhja regioon
Maantee nr 13 Jägala – Käravete km 31 – 34,8 teelõigu remonditööde omanikujärelevalve teostamine (perioodil 04/2013-09/2013).
Tellija: Maanteeameti põhja regioon
Põlva maakonna liiklusohtlike kohtade ümberehitamise omanikujärelevalve (perioodil 05/2013-08/2013).
Tellija: Maanteeameti lõuna regioon
Tartu maakonna liiklusohtlike kohtade ümberehitamise omanikujärelevalve (perioodil 05/2013-08/2013).
Tellija: Maanteeameti lõuna regioon
Võru maakonna liiklusohtlike kohtade ümberehitamise omanikujärelevalve (perioodil 05/2013-08/2013).
Tellija: Maanteeameti lõuna regioon
Maardu linnas kergliiklusteede ehituse omanikujärelevalve teostamine (Kaldase tee ääres 1061m, Vana-Narva mnt ääres 780m ja Käära (bussipeatus) kuni Altmetsa tee alla 100m). Tööde periood 04/2013-09/2013.
Tellija: Maardu Linnavalitsus
Riigimaantee nr 19202 Pärnu-Jaagupi – Kergu km 2,6-11,884 ehituse omanikujärelevalve teostamine (perioodil 05/2013-10/2013).
Tellija: Maanteeameti lääne regioon
Maantee nr 15 Tallinn-Rapla-Türi km 9,7-15,2 teelõigu remonti omanikujärelevalve teostamine (perioodil 05/2013-08/2013).
Tellija: Maanteeameti põhja regioon
Põhimaantee 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru km 182,65 asuva Sõmeru viadukti ja pealesõitude katte remondi omanikujärelevalve (perioodil 09/2013-10/2013).
Tellija: Maanteeameti ida regioon
Omanikujärelevalve teostamine RMK Vahe-Eesti piirkonnas Kõnnu Suursoo vaatetorni, Jussi loodusraja, Uuejärve loodusraja, Paukjärve loodusraja ja Venemäe telkimisala taristute ehitus- ja rekonstrueerimistöödel (perioodil 04/2013-11/2013).
Tellija: RMK
Kabala mõisapargi rekonstrueerimise omanikujärelevalve (perioodil 04/2013-10/2013).
Tellija: Türi Vallavalitsus
Maantee nr 67 Võru – Mõniste – Valga km 7,65 asuva Käätso ristmiku kanaliseerimise omanikujärelevalve (perioodil 05/2013-07/2013).
Tellija: Maanteeameti lõuna regioon
Riigimaantee 1 (E20) Tallinn – Narva, asfaltbetoonkatte (km 63,78-65,00 ja 194,17-196,05) remonttööde omanikujärelevalve (perioodil 06/2013-07/2013).
Tellija: Maanteeameti ida regioon
Jüri alevik, Mõisa tänava ehitamise omanikujärelevalve teostamine (perioodil 07/2013-09/2013).
Tee 18179 Värska Sanatooriumi tee äärde jalgtee ehituse omanikujärelevalve (perioodil 09/2013-12/2013).
Tellija: Maanteeameti lõuna regioon
Ahja jalgtee ehituse omanikujärelevalve (perioodil 06/2014-09/2014).
Tellija: Maanteeameti lõuna regioon
Maantee nr 13 Jägala-Käravete km 19,8 – 31 teelõigu remondi omanikujärelevalve (perioodil 2013-2014).
Tellija: Maanteeameti põhja regioon;
Riigimaanteede nr 93 Kohtla-Järve-Kukruse-Tammiku ja nr 13101 Jõhvi-Ereda, Pauliku ristmiku ümberehituse omanikujärelevalve (perioodil 08/2014-11/2014).
Tellija: Maanteeameti ida regioon
Riigimaantee 1 (E20) Tallinn-Narva km 90,835-98,210 ja km 192,530-196,050 teekatte remondi omanikujärelevalve (perioodil 07/2014-10/2014).
Tellija: Maanteeameti ida regioon
Omanikujärelevalve asfaltkatete kuumtaastamisele 2014 (perioodil 04/2014-11/2014).
Tellija: Maanteeamet
Urge tee sõidutee koos jalgratta- ja jalgteega omanikujärelevalve (perioodil 03/2014-06/2014).
Tellija: Kohila Vallavalitsus
Tartu linnas Savi tn rekonstrueerimise (lõigus Tuvi kuni Haki tn) omanikujärelevalve.
Tellija: Tartu Linnavalitsus
Kõrvalmaantee nr 11401 Laagri-Harku km 1,399 – 6,279 teekatte remondi ja km 5,9 bussipeatuste ehituse omanikujärelevalve (perioodil 04/2014-07/2014).
Tellija: Maanteeameti põhja regioon
iKärkna jalgratta- ja jalgtee km 11,587…12,159 (PK 115+87…121+59) ehitamise omanikujärelevalve (perioodil 08/2014-12/2014).
Tellija: Maanteeameti lõuna regioon
Tee nr 11166 Turba-Lehetu km 0-1,8 remondi omanikujärelevalve (perioodil 07/2014-10/2014).
Tellija: Maanteeameti põhja regioon
Tartu ja Jõgeva maakonna ülekatete tegemise omanikujärelevalve (perioodil 07/2014-10/2014).
Tellija: Maanteeameti lõuna regioon
Võru maakonna ülekatete tegemise omanikujärelevalve (perioodil 05/2014-08/2014).
Tellija: Maanteeameti lõuna regioon
Uurimustöö eesmärk oli võrrelda lubjakivi- ja kruuskillustike külmakindlust katsetades proove paralleelselt destilleeritud vees vastavalt standardile EVS-EN 1367-1 ja 1%-ses NaCl lahuses vastavalt standardile EVS-EN 1367-6. Lisaks sellele katsetati lubjakivi- ja kruuskillustike Los Angelese katsel vastavalt standardile EVS-EN 1097-2.
Töö tellija: Maanteeamet
Töö leiab SIIT.
Uurimistöö eesmärgiks oli välja selgitada, kas SAMI tehnoloogia on piisav ja jätkusuutlik Eesti Vabariigi teedel esinevate tüüpiliste võrkpragude ja põikpragude likvideerimiseks ning millised peaksid olema nimetatud tehnoloogia kvaliteedi hindamise parameetrid.
Katsetöö teostamiseks valiti 2009 aastal teelõik riigimaanteel nr 49 Imavere – Viljandi – Karksi-Nuia km 0,06 – 2,70. Km 0,1 – 1,0 vasak sõidusuund ja km 0,1-1,3 parem sõidusuund kasutati tehnoloogiat SAMI – Modiseal ning km 1,0 – 2,7 vasak pool ja km 1,3-2,7 parem pool kasutati tehnoloogiat SAMI – Fibredec. Kuni 2013 aasta lõpuni teostati katselõikudel perioodiliselt nii defektide inventeerimist kui ka tasasuse mõõdistusi.
Töö tellija: Maanteeamet
Töö leiab SIIT.
Teadus- ja arendustöö eesmärgiks oli ära määrata Mnt nr 1 Tallinn – Narva Iru lõigul oleva vana betoontee omadused.
Betoontee uuring baseerus peamiselt laboratoorsetel katsetel, välivaatlusel ning valitud betoonkattega teelõigu mõõtmistel ning saadud informatsiooni läbianalüüsimisel ja dokumenteerimisel. Töö käigus tehti valitud ala üldmõõtmised ning betoonkatte täpsed geodeetilised mõõtmised, mõõdeti haardetegur, roopa sügavused, tee kalded ja betoonkatte tekstuur, tehti väljaraided vuukide seisundi hindamiseks, fotod kattest. Kattest võetud betoonist puurkehadel määrati survetugevuse, veeimavus ja külmakindlus.
Töö tellija: Maanteeamet
Betoontee uuring_aruanneVõi lae alla siit: Betoontee uuring
Teadus- ja arendustöö eesmärgiks on välja selgitada kuidas teised lähiriigid tagavad oma a/b katete püsivuse ning analüüsida erinevusi Eestis kehtestatud nõuete ja väljakujunenud praktikaga. Saadud informatsiooni analüüsides tuli leida, kas ja millisel määral vajavad täiendamist Eestis a/b katete ehitamise kvaliteedinõuded.
Töö käigus koguti informatsiooni lähiriikide kogemustest, analüüsiti siinani Eestis teostatud deformatsiooni- ja kulumiskindluse katsetulemusi, analüüsiti teeilmajaamade katte- ja õhutemperatuuriandmeid, jne.
Perioodil 2012-2013 võeti uurimistöö raames 24 seguproovi Eesti tee-ehitusobjektidelt. 2014 aastal teostati lisauuringud maantee nr 4 ja Pärnu linna asfaltkattele.
Töö tellija: Maanteeamet
Töö leiab SIIT.